+420 724 474 888 | +420 773 77 55 33
Nejčastější otázky
Podívejte se na následující otázky, jestli zde nenajdete odpovědi týkající se vaší fotovoltaické elektrárny.
Musí být moje střecha orientovaná na jih?
To není podmínkou! Naopak, střecha orientovaná západ/východ umožňuje instalovat více fotovoltaických panelů a využít tak sluneční záření po celý den. Ideálně můžete využít obě poloviny střechy.
U jižně orientovaných střech se instalují panely jen na 1/2 střechy, čímž nevyužijete v období od jara do podzimu poměrně velkou část dne.
Dráha, kterou slunce opisuje kolem vaší střechy se mění v závislosti na ročním období. V den letního slunovratu může být až 270°.
Jak rychle mohu mít svoji FVE instalovanou?
Největším problém je dnes okamžitá dostupnost některých komponent a montážních prací. U FVE Power zohledňujeme Vaše požadavky na rychlost instalace s aktuální dostupností komponent od různých dodavatelů. Máte tedy záruku rychlé realizace v řádech týdnů od podpisu smlouvy. Samotná realizace zabere jen několik dnů.
Kolik můžu ušetřit nákladů za elektřinu?
S námi může ušetřit až 80% nákladů. Pokud budete přebytky prodávat na trhu, můžete na elektřině dokonce vydělávat. Příjem do 30.000/rok je dokonce nezdaněný.
Skutečně získám dotaci?
Ano, pokud splníte všechny podmínky programu, je dotace vyřízena velmi rychle. Zda splňujete podmínky Vám sdělíme před uzavřením smlouvy o dílo. Poté za Vás vše vyřídíme.
Kdy je jsou dotace vyplaceny?
Výplata dotace probíhá po dokončení elektrárny včetně připojení k distribuční síti. Nicméně schválení dotace je možné již v průběhu realizace elektrárny.
Potřebuji baterie k ukládání vyrobené elektřiny?
Není to nezbytně nutné, ale velmi to doporučujeme. Výrazně se tím zvednou vaše úspory a zvýší celkový komfort z elektrárny.
Je nutné po instalaci FVE nějakým způsobem měnit nastavení spotřeby v domě?
Rozhodně! Součástí našich služeb jsou také doporučení a případně technická řešení tak, aby byla vaše úspora co největší.
Je složité FVE obsluhovat?
Vůbec ne. Konfiguraci elektrárny provádí naši specialisté, kteří vše nastaví. Elektrárna poté funguje naprosto samostatně bez nutnosti jakéhokoli zásahu zvenčí. Pokud by přece jen byl nutný zásah našeho technika, je možné ho v 90% případů realizovat na dálku přes internet. Podmínkou je kvalitní a stabilní internetové připojení. Viz dále
Je nutné mít internetové připojení?
Elektrárna může fungovat i bez internetového připojení, ale v případě poruchy je nutný osobní návštěva našeho technika.
Je součástí vašich služeb také zajištění a nastavení potřebného internetového připojení?
Samozřejmě. Vyhodnotíme vaše aktuální připojení a doporučíme vám případné změny.
Pokud není v místě instalace internetové připojení, máte nějaké řešení?
Ano ! Máme velmi dobré zkušenosti se satelitním připojení Starlink, které poskytuje stabilní a rychlý internet (až 300mb/s) i v místech, kde aktuálně žádné připojení není.
Jaké záruky na FVE poskytujete?
V závislosti na vybrané řešení poskytujeme záruky na střídače 5 – 10 let, baterie 10 let, fotovoltaické panely 10 let, životnost celé FVE až 30 let v závislosti na zvoleném řešení. Skutečná životnost komponent je běžně až dvojnásobná.
Má sklon střechy vliv na účinnost elektrárny?
Ideální sklon panelů vzhledem ke slunci je 15 – 35°. Pokud vaše střecha nemá potřebný sklon, je možné panely instalovat na pomocnou konstrukci. Sklon panelů nemá velký vliv na účinnost, větší význam mají jejich samočistící schopnosti.
Jsou fotovoltaické panely dostatečně odolné proti poškození?
Fotovoltaické panely jsou poměrně odolné, nicméně velmi doporučujeme je připojistit k vaší stávající pojistce domu. Ze zkušennosti víme, že navýšení pojistky je v řádech stokorun. To vám pokryje případné běžné živelné škody.
Tvrdost skla je podobná jako čelní sklo auta. Panely nejsou ale v žádné případě pochůzné. Na takové poškození se pojištění nevztahuje.